Friday 7 June 2013

Tembok Sepi - Karya Kreatif Terpilih Mahasiswa UniSZA

‘Tembok Sepi’

‘Ummi!
Ya Ummi!
Aina Ummi?’
‘Abi!
Ya Abi!
Aina Abi?’

…...Malam mula kelam membisu.
Dan aku ditinggal sendiri.

Aku masih disini.
dibaur  darah harum sekalian mereka.
Aku menyendiri.

Allah!
Ya Allah!
Aku masih disini. Sepi .

Kerincing jantung mula memanggil,
Menggertak mereka yang lena,
Membawa kerisik jihad di tanah lahir,
Kumahu membalas tangan pembunuh
Ummiku!
Kumahu membalas tangan pembunuh
Abiku!
Kumahu membalas tangan pembunuh
Gazaku!

Aku membungkam nihil,
Kenapa darah ummiku,abiku kau bunuh?
Juga kenapa kau bunuh Gazaku?

Dinihari berlalu,
Senja berlabuh.
Ummi dan abiku berbisik mimpi,
‘Bersabarlah anakku,
Tuhan Maha Adil!’.
dan…aku terjaga dari kantung mata lena.

(DN.C’wasih)

(21 Mei 2013)


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

© UniSZA Creative Publisher Club'S Corner, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena